۱۶ فاکتور مهم برای انتخاب و خرید لباس کودک (والدین بخوانند!)

خرید لباس برای کودک بسیار هیجان‌انگیز است: اکنون زمانی است که رویای دیدن نوزاد جدیدتان به حقیقت پیوسته و مدام به این فکر می‌کنید که او چگونه بزرگ خواهد شد. شما می‌توانید خاطرات ارزشمندی را بسازید که روزی آنها را به خاطر فرزندتان گرامی خواهید داشت. با این وجود، فرایند خرید لباس نوزاد برای والدینی که نخستین بار است بچه‌دار می‌شوند، می‌تواند گیج‌کننده و طاقت‌فرسا باشد.

انتخاب و خرید لباس کودک

همه ما قبول داریم که خرید لباس کودک یا نوزاد بسیار هیجان‌انگیز است. هیجان؟ جدا که لذت‌بخش‌ترین بخش ماجراست. احتمالا زمانی که تصمیم به خرید لباس نوزادی دارید دیگر رویا و آرزوی شیرین بچه‌داشتن محقق شده است. اجازه بدهید خلاصه کنیم: «فرایند خرید لباس بچه برای والدینی که نخستین بار است بچه‌دار می‌شوند، می‌تواند گیج‌کننده و طاقت‌فرسا باشد.»

خب با این اوصاف چطور خرید کنیم و در زمان خرید لباس کودک به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ چطور باید سایز یا سن کودک را در نظر بگیریم؟ چرا باید در زمان خرید لباس فاقد جنسیت را مدنظر قرار بدهیم؟ چطور باید از لباس‌ها نگهداری کنیم؟ با لباس‌های کوچک چه کار کنیم؟ چرا باید لباس‌های قابل تنظیم اولویت باشد؟ و بسیاری از سوالات دیگر در این راهنما به تمام ‌انها پاسخ می‌دهیم.

۱. اصل اول و مهم؛ آگاهی از مقیاس یا سایز لباس

مانند لباس بزرگسالان، سایز لباس کودک نیز در برندهای مختلف یکسان نیست. بنابراین، باید جدول سایز لباس‌ها را در فروشگاه خاصی که قصد دارید از آن خرید کنید بررسی کنید. با این حال، یک سری دستورالعمل کلی وجود دارد که می‌توانید برای آشنایی با سایز لباس نوزادان از آنها استفاده کنید:

  • سایز ست لباس نوزاد (به اختصار، NB یا 1M) برای اکثر نوزادان مناسب است. سایز NB/1M که اصطلاحا نیوبُرن (تازه متولد شده) و یک ماهه تعریف می‌شوند، برای نوزادانی که حدود 53 سانتی‌متر قد و بین 2.2 تا 3.6 کیلوگرم وزن دارند مناسب است. اگر فکر می‌کنید نوزاد شما در بدو تولد بزرگ‌تر است (4 کیلوگرم یا بیشتر)، بهتر است از خرید لباس‌های سایز NB/1M خودداری کنید و یک سایز بزرگ‌تر (3M) بخرید. از سوی دیگر، اگر فکر می‌کنید نوزاد کوچکی در راه دارید، می‌توانید سایز 0M بخرید که برای نوزادان حدودا زیر 48 سانت مناسب است.
  • سایز 3M برای نوزادان متوسط ​​3 تا 6 ماهه طراحی شده است. 3M برای نوزادانی که تا 53 سانتی‌متر قد و بین 3.5 تا 5.5 کیلوگرم وزن دارند مناسب است.
  • سایز 6M برای نوزادان بین 6 تا 9 ماه طراحی شده است، البته تا زمانی که قدشان از 63 سانتی‌متر بیشتر نباشد و حدود 7.2 کیلوگرم وزن داشته باشند.
  • سایز 9M برای نوزادان 9 ماهه تا 1 ساله مناسب است. این سایز برای نوزادانی که حدود 66 سانتی‌متر قد و کمتر از 9.5 کیلوگرم وزن دارند مناسب است.
  • 12M. در 1 سالگی، کودک شما آماده پوشیدن لباس‌های سایز 12M خواهد بود. تا زمانی که کودک 71 سانتی‌متر قد و حدود 10.8 کیلوگرم وزن داشته باشد، این سایز برایش مناسب است.
  • سایز 18M را باید در 18 ماهگی خریداری کنید. این سایز برای نوزادانی که 76 سانتی‌متر قد و 12.2 کیلوگرم وزن دارند مناسب است.
  • 24M. به اختصار 2T یا 2Y نامیده می‌شود. در 2 سالگی، کودک شما احتمالا به سایز 2Y نیاز خواهد داشت که برای نوزادان با قد 81 سانتی‌متر و 13.6 کیلوگرم وزن طراحی شده است.

مادامی که کودک در سن رشد است، باید قد و وزن او را قبل از خرید لباس جدید اندازه‌گیری کنید تا از خرید سایز مناسب مطمئن شوید. خرید بر مبنای سایز و نه سن، باعث می‌شود که لباس‌ها اندازه‌ی تن کودک باشند. همچنین توصیه می‌شود که همه لباس‌های نوزاد را زودتر از موعد نخرید، چرا که پیش‌بینی سرعت رشد کودک غیرممکن است. به اندازه‌ای لباس بخرید که تا 6 ماهگی کافی باشد، سپس قد و وزن او را اندازه بگیرید و بر مبنای آن خرید کنید. (بیشتر بدانید: ۸ چک لیست کامل از اقلام و وسایل ضروری قبل از تولد نوزاد)

وقتی صحبت از پاپوش به میان می‌آید، جوراب و چکمه بهترین گزینه برای گرم نگه داشتن نوزاد تا سن راه رفتن هستند. اکثر نوزادان اولین قدم‌های خود را در حدود 9 ماهگی برمی‌دارند (در همین رابطه بخوانید: زمان راه رفتن کودکان) و در این مرحله معمولا به یک کفش نوزادی سایز 4 نیاز دارند.

۲. چه نوع لباس‌هایی باید بخریم؟ و به چه تعداد؟

نه تنها سایز لباس نوزاد با رشد او به سرعت تغییر می‌کند، بلکه نوع لباس‌های او نیز تغییر خواهد کرد. در شش ماه نخست، باید به دنبال لباس‌هایی باشید که یقه گشاد و آستین‌های بزرگ دارند؛ زیرا درآوردن لباس‌های کودک خیلی راحت‌‌تر خواهد بود. شما باید آماده باشید که در این مرحله از زندگیِ کودک بارها لباسش را عوض کنید.

همین طور در پیشامدهای مختلف، هنگام غذا خوردن، تف کردن و کثیف کردن پوشک، لباس‌های او را به طور مرتب تعویض می‌کنید (احتمالا پیشبندهای نوزادی بی سی سی به داد شما برسد). توجه داشته باشید که استفاده از لباس‌های یک‌تکه می‌تواند به تعویض پوشک در اواخر شب کمک کند؛ چون به صورت فوری از تن نوزاد خارج می‌شوند (مثل کیسه خواب). از خواباندن نوزاد با لباس‌هایی که گیره‌های زیاد دارد اجتناب کنید.

بین 6 تا 12 ماهگی، می‌توانید در نحوه لباس پوشاندن به کودکتان کمی خلاق‌تر باشید؛ اما همچنان باید پیراهن‌ها و شلوارهایی را انتخاب کنید که گیره‌های ساده دارند. از لباس‌هایی که دکمه‌های زیاد دارند اجتناب کنید، چرا که باز کردن دکمه‌های لباس نوازاد می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

همچنین بهتر است در این مرحله لباس‌های بیشتری برای نوزاد بخرید، زیرا احتمالا او را بیشتر بیرون خواهید برد. اگر محل زندگی شما سردسیر است، باید پول بیشتری بابت کلاه، کت، چکمه و دستکش بپردازید.

به طور کلی، توصیه می‌کنیم لباس‌های زیر را با تعداد ذکر شده خریداری کنید:

  • اگر در آب و هوای سردسیر زندگی می‌کنید، دو عرق‌گیر، دو کلاه و دو ژاکت بخرید.
  • هشت لباس خواب سرهمی. اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، حتما آستین‌کوتاه بخرید (از تعریق کودک مطمئن شوید، زیرا عرق می‌تواند پوست نوزاد را تحریک کند و بثورات پوستی ایجاد نماید).
  • دو روپوش خواب و هفت ست خواب.
  • دو قنداق و دو کیسه خواب.
  • هفت دست لباس روزانه.
  • سه تا چهار عدد پیش‌بند.
  • پنج تا شش جفت جوراب.

توجه داشته باشید که اینها کمترین نیازهای کودک هستند. اگر از خلاقیت در پوشاک کودک لذت می‌برید، یا اگر می‌خواهید مطمئن شوید که کودک لباس اضافی دارد، می‌توانید لباس‌های بیشتری بخرید. اما آنقدر لباس نخرید که کودک قبل از بزرگ شدن فرصتی برای پوشیدن همه آنها نداشته باشد. (بیشتر بدانید: ۱۱ مدل لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد که باید با آنها آشنا شوید)

۳. انتخاب لباس نوزادی فاقد جنسیت!

در گذشته خرید لباس‌های تماما صورتی برای دخترها و لباس‌های تماما آبی برای پسرها مرسوم بود. اما این سنت مانند بسیاری از هنجارهای جنسیتی که زمانی به طور دقیق رعایت می‌شدند، تا حدودی کم‌رنگ شده است. امروزه بیشتر والدین می‌دانند که خرید لباس‌های نوزادی فاقد جنسیت، کاربردی‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

قبل از هر چیز، خریدن لباس‌های فاقد جنسیت برای نوزاد باعث می‌شود که آن لباس‌ها کارایی بیشتری داشته باشند. توجه داشته باشید که کودک شما تنها چند ماه لباس‌های دوست‌داشتنی‌اش را می‌پوشد و زمانی که رشد می‌کند، لباس‌هایش فرسوده می‌شوند. بیشتر والدین به جای اینکه لباس‌های نو را دور بریزند، آنها را برای روزی ذخیره می‌کنند که فرزندشان یک خواهر یا برادر جدید داشته باشد.

بدیهی است که اگر یک دختر و سپس یک پسر داشته باشید، استفاده از لباس‌های فاقد جنسیت بسیار آسان خواهد بود، و برعکس. حتی اگر فقط قصد دارید یک فرزند داشته باشید، اهدای یک لباس فاقد جنسیت مانند یک ژاکت پشمی آبی و زرد به فرزند یکی از دوستان یا اعضای خانواده بسیار ساده‌تر از اهدای یک دامن صورتی کوچک خواهد بود.

به علاوه، اکثر والدین می‌دانند که خرید لباس‌های فاقد جنسیت به آنها اجازه می‌دهد که سبک پوشش خاص‌تری برای کودک خود ایجاد کنند. انتخاب اقلام به خاطر ماندنی که بیانگر سلیقه شما باشد، بسیار لذت‌بخش‌تر از خرید مکرر لباس‌های صورتی یا آبی است که تن هر نوزاد دختر یا پسری دیده می‌شود.

البته، هیچکدام از اینها به این معنی نیست که نوزاد پسر یا دختر شما نمی‌تواند لباس‌های جالب جنسیتی به تن کند؛ زمانی که لباس‌های اصلی کودک را انتخاب می‌کنید، فقط رنگ‌های خنثی را هدف بگیرید. (در همین رابطه: جدیدترین کالکشن‌های نوزاد و کودک بی سی سی)

۴. وقتی سایز کودک افزایش پیدا کرد، با لباس‌های کوچک چه کنیم؟

به طور کلی، توصیه می‌شود که چند دست از اولین لباس‌های کودک را به دلایل احساسی نگه دارید. همانطور که پیش‌تر گفتیم، شما باید بر اساس برنامه‌‎های خانوادگی خود تصمیم بگیرید که با لباس‌های قدیمی چه کنید. اگر فکر می‌کنید بچه‌های بیشتری خواهید آورد، تمام لباس‌های «اصلی» را نگه دارید (اما اگر انباری کوچکی دارید، از شر لباس‌های اضافی خلاص شوید).

اگر بیش از یک فرزند نمی‌خواهید، لباس‌هایی را که باید به دوستان یا اعضای خانواده اهدا کنید کنار بگذارید. همچنین اگر کسی را نمی‌شناسید، می‌توانید لباس‌های قدیمی کودک را به یک خیریه اهدا کنید. هنگام دسته‌بندی لباس‌های نوزاد برای اهدا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید لباس‌هایی که قصد دارید به خیریه اهدا کنید، فرم خوبی دارند. به دنبال لکه یا پارگی‌های پنهان باشید و اگر مشکلی پیدا کردند، آن لباس را کنار بگذارید.
  • تمام لباس‌هایی را که قصد دارید نگه دارید یا اهدا کنید، به طور کامل بشویید. لباس‌ها را طوری بشویید که کاملا ضد عفونی شوند. قبل از بسته‌بندی آنها را خشک کنید و سپس در یک جای خشک نگه دارید.
  • هر لباسی را که قصد دارید نگه دارید، در یک کاور پلاستیکی بگذارید. باکتری‌ها، کپک‌ها و حشرات را در دوره‌ای که لباس‌های کودک را در انباری نگه می‌دارید، از لباس‌ها دور کنید.

لباس‌های آسیب‌دیده را به جای دور انداختن بازیافت کنید. از این لباس‌ها می‌توان در تهیه پارچه‌های نظافت، مواد عایق و موارد دیگر استفاده کرد.

۵. چطور باید از لباس کودک یا نوزاد نگهداری کنیم؟

نوزادان خیلی نمی‌توانند در طول روز تر و تمیز بمانند، بنابراین باید انتظار داشته باشید که در چند سال اول مدام لباس بشویید. آگاهی از نحوه نگهداری صحیح از لباس‌های کودک به شما کمک می‌کند تا آنها را در بهترین شرایط ممکن نگه دارید و سلامت کودک را تضمین کنید.

۶. آیا قبل از استفاده از لباس باید آنها را بشویید؟

قبل از هر چیز لباس جدیدی که می‌خرید، قبل از استفاده بشویید. نوزادان پوست بسیار حساسی دارند، بنابراین بقایای مواد شوینده، پرز پارچه و سایر مواد حساسیت‌زا که ممکن است روی لباس‌های جدید باشند، می‌توانند پوست کودک را تحریک کنند. این امر باعث می‌شود که کودک در آسایش باشد و دچار بثورات پوستی نشود.

هرگز برای شستن لباس های کودک از سفیدکننده استفاده نکنید. اول آنکه ممکن است لباس‌های ظریف کودک را خراب کند. دوم آنکه بخار یا بقایای سفیدکننده می‌تواند به کودک آسیب برساند. لباس‌های کودک را با یک شوینده ملایم و فاقد مواد شیمیایی سخت (از جمله رنگ‌های مصنوعی یا عطر) بشویید و از یک نرم‌کننده پارچه مناسب برای کودک استفاده کنید.

یکی از روش‌های رایج برای نرم نگه داشتن پارچه استفاده از یک‌دوم فنجان سرکه سفید در چرخه آبکشی لباس است. سرکه سفید به عنوان یک ضدعفونی‌کننده ارگانیک و بی‌خطر و یک نرم‌کننده طبیعی عمل می‌کند.

برای رفع لکه‌ها از پاک‌کننده‌های لکه‌بر خودداری کنید. این محصولات نیز مثل سایر مواد شوینده اغلب حاوی مواد شیمیایی مضر هستند که برای پوست ظریف کودک ضرر دارند. همچنین ممکن است حاوی مواد سفیدکننده باشند که ممکن است به لباس کودک آسیب برساند. برای رفع لکه‌ها سعی کنید کمی صابون مخصوص کودک را روی لکه بمالید و اجازه دهید نیم ساعت بماند.

سپس، روی لکه را بشویید و لباس را به روال معمول آبکشی کنید (افزودن سرکه سفید به روند شستشو کمک می‌کند، زیرا سرکه می‌تواند لکه‌های سرسخت را از بین ببرد). هنگام شستن لباس‌های لکه‌دار از به کارگیری آب داغ خودداری کنید، زیرا حرارت زیاد می‌تواند باعث پایداری لکه شود.

برخلاف لباس‌های بزرگسالان، لباس کودک باید به صورت «ملایم» یا «با دست» شسته شوند؛ زیرا بسیار کوچک و ظریف هستند. همچنین باید دستورالعمل‌های شستشوی هر لباس را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که نیازی به یک پروسه خاص ندارد. در نهایت، توصیه می‌شود قبل از شستن لباس‌های بسیار کوچک (مانند جوراب) آنها را در یک کیسه توری قرار دهید. این کار باعث می‌شود در جمع‌آوری جوراب‌های خیس از گوشه و کنار ماشین لباسشویی در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

حالا که می‌دانید کودک شما از نظر لباس به چه چیزی احتیاج دارد، با خیال راحت شروع به خرید لباس کنید! خاطرات مربوط به اولین لباس‌های کودک تا آخر عمر با شما می‌ماند، بنابراین چیزهایی را انتخاب کنید که آینه‌ی امیدها، رویاها و آرزوهای شما برای فرزندتان باشد. مجموعه لباس‌های بی نظیر و با کیفیت یک مکان عالی برای شروع جستجوی شما خواهد بود.

10 نکته عالی برای انتخاب لباس و وسایل جانبی نوزاد

آیا یک نوزاد دختر یا پسر در راه دارید؟ احتمالا مانند تمام والدین جدید، بهترین‌ها را برای نوزاد خود می‌خواهید. این پروسه برای بسیاری از والدین با نکات اصلی آغاز می‌شود: ایمنی، امنیت و رفاه، صرف‌نظر از سن.

انتخاب لباس برای نوزادان ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما این امر حقیقت ندارد. دختر یا پسر شما می‌تواند یک سبک پوشش منحصر به فرد داشته باشد، درست شبیه شما و سبک شما.

مهم‌ترین تفاوت این است که شما لباس او را انتخاب می‌کنید. به احتمال زیاد در انتخاب لباس سه هدف دارید:

  • سهولت در پوشش
  • دوام بالا به تناسب رشد کودک
  • محافظت در برابر عوامل داخل و خارج از خانه

۱. بازنگری در شیوه خرید لباس بچه‌ها

همانطور که می‌دانید، نوزادان در اشکال و اندازه‌های مختلف به دنیا می‌آیند. آنها به سرعت رشد می‌کنند. بنابراین، منطقی است که لباس‌های کودک در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف خریده شوند.

چه تصمیم داشته باشید لباس سرهمی (یک‌تکه) بخرید، چه لباس خواب، چه شلوار و چه کلاه، آیا بهتر نیست لباس‌هایی بخرید که با نوزاد شما تا سنین بالاتر بزرگ می‌شوند؟

تنها نکته‌ای که ممکن است تصمیم شما را به تأخیر بیاندازد، تنوع، انتخاب، سبک و رنگ لباس است. گزینه‌ها نامحدود هستند. تنها کاری که باید بکنید این است که یک سری نکات را در ذهن داشته باشید.

۲. آیا جنسیت نوزاد را می‌دانید؟

اگر هنوز درباره نام کودک تصمیم نگرفته‌اید و قصد دارید تا زمان تولد منتظر بمانید، بهتر است لباس‌ها و وسایل جانبی غیر جنسیتی بخرید. وقتی زمان جشن قبل از تولد فرا می‌رسد، مطمئن شوید که لباس‌ها را با رنگ خنثی انتخاب کرده‌اید.

۳. لباس‌های سفید دیگر ترسناک نیستند

بر کسی پنهان نیست که بچه‌ها خیلی کثیف‌کاری می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از والدین از رنگ‌های روشن اجتناب می‌کنند. اما رنگ سفید بدترین دشمن شما نیست.

از بین بردن لکه‌ها از روی لباس‌های سفید غیرممکن نیست. به علاوه، لباس‌های سفید برخلاف لباس‌های رنگی واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهند. برای تمیز کردن لباس‌های سفید یا روشن، مقداری سفیدکننده کلر روی لکه بریزید و لباس را با آب داغ 60 درجه بشویید.

رنگ سفید به خوبی با سایر سبک‌ها و وسایل جانبی ست می‌شود و با جدیدترین مد کودکان نیز هماهنگ است.

لباس‌های قابل تنظیم بهترین دوست شما هستند

کودکان همواره در حال رشد هستند و نوزادان نورس معمولا در عرض یک ماه یا بیشتر از سایز لباس‌های خود بزرگ‌تر می‌شوند. شاید شما عادت داشته باشید همان لباسی را بپوشید که یک سال قبل می‌پوشیدید، اما نوزاد شما هرگز نمی‌تواند اینطور لباس بپوشد.

رفتن به فروشگاه لباس کودک با دانستن اینکه نوزاد شما در عرض چند ماه از سایز لباس‌هایش بزرگ‌تر می‌شود، شاید طاقت‌فرسا باشد. بنابراین، خریدن لباس‌های قابل تنظیم که با رشد نوزاد بزرگ‌تر می‌شوند، به صرفه‌جویی مالی کمک می‌کند. وقتی نوبت به لباس نوزاد می‌رسد، خرید هوشمندانه می‌تواند تفاوت قابل توجهی در محدوده قیمت‌ها ایجاد کند.

گرایش به سمت لباس‌های فانتزی برای شما هزینه‌بر خواهد بود. لباس‌هایی که قابل تنظیم، فاقد جنسیت و بادوام هستند، به نوزاد کوچکتان یک استایل دلپذیر و جذاب می‌بخشند و برای یک مدت طولانی دوام خواهند داشت.

۴. لباس‌های فانتزی یک گزینه مردود هستند

لباس‌های فانتزی زیبا و فریبنده به نظر می‌رسند، اما بهتر است خرید آنها را به حداقل برسانید. این لباس‌های برند را برای مناسبت‌های خاص نگه دارید و به جای آن، لباس‌های خنثی، رامپر، شلوار و کلاه بخرید تا نوزادتان آنها را در ماجراجویی‌های روزمره خود به تن کند.

هرچه لباس کودک را ساده‌تر انتخاب کنید، گزینه‌های بیشتری خواهید داشت و آسان‌تر خرید خواهید کرد. لباس پوشیدن نوزاد سرگرم‌کننده است، اما انتظار نداشته باشید که حتما با لباس‌های دارای روبان و دکمه از فروشگاه خارج شوید. هر چه لباس‌های نوزاد ساده‌تر باشند، نگهداری از لباس راحت‌تر خواهد بود و آن لباس دوام بیشتری خواهد داشت.

۵. در مورد اندازه و اندام نوزاد مطمئن نیستید

هیچ سایز مناسبی برای همه نوزادان وجود ندارد و انتخاب لباس بر اساس سن یا وزن همیشه جواب نمی‌دهد؛ زیرا کودکان در سنین مختلف وزن و قد متفاوتی دارند. اما نگران باشید.

بعضی از برندها لباس‌هایی با اندازه‌های قابل تنظیم عرضه می‌کنند که بر اساس قد به فروش می‌رسند. این گزینه‌ها همه چیز را قابل کنترل می‌کنند، زیرا اندازه‌گیری قد کودک بسیار آسان‌تر از اندازه‌گیری وزن او است.

۶. در انتخاب لباس خردسالان راحتی بر مد ارجحیت دارد

لباس‌های فانتزی در قالب مد کودکان ممکن است زیبا به نظر برسند، اما توجه داشته باشید که راحتی در اولویت است. حتما پارچه‌های نرم را انتخاب کنید. برای مثال، پارچه‌های تهیه شده از الیاف بامبو و دوخت‌هایی که تیزی یا بیرون‌زدگی ندارند.

ممکن است نوزاد شما در مجموعه‌های جدید یک برند معروف زیبا جلوه کند، اما اگر جنس لباس خارش‌آور یا نامطبوع باشد، نوزاد تمام مدت اشک می‌ریزد یا تا زمان بیرون آمدن از لباس احساس خارش خواهد کرد.

لباس‌هایی بخرید که درز و برچسب بیرونی دارند. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی از بابت بثورات پوستی یا خارش، لباس‌های فانتزی مورد نظرتان را بخرید.

۷. هنگام خرید لباس کودک به فصل‌ها توجه کنید

کودکان خردسال سرما و گرما را شدیدا حس می‌کنند. نگه داشتن آنها در لباس‌های نامناسب می‌تواند باعث بیماری آنها شود. در خرید لباس برای نوزادان نارس، بچه‌های زیر هفت سال و کودکان حساس به شرایط آب و هوا، مطمئن شوید که این شرایط را لحاظ کرده‌اید.

بهترین راه برای انتخاب لباس نوزاد، خواندن برچسب محصول است. برای راحتی کامل، لباس‌های نوزادان از 50% ویسکوز بامبو و 50% پنبه ارگانیک تهیه می‌شوند (در همین رابطه: در خصوص پارچه مناسب برای نوزاد و کودکان). انتخاب صحیح به شما اطمینان می‌دهد که کودک در تابستان احساس خنکی و در زمستان احساس گرما می‌کند. همچنین می‌تواند نقش بسزایی در ماندگاری لباس‌ها داشته باشد. (بیشتر بدانید: ۲۰ نکته درباره پوشاندن لباس کودک در زمستان و تابستان)

۸. بهداشت در خرید لباس خردسالان ضرورت است

نوزادان و کودکان نوپا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بنابراین باید مطمئن شوید لباسی که می‌پوشند کاملا بهداشتی است. آب گرم یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای ضدعفونی کردن لباس‌ها است.

لباس‌هایی بخرید که برای ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌های با دمای بالا مقاوم باشند. لباس‌هایی را انتخاب کنید که با مواد شیمیایی، از جمله سفیدکننده‌ها، آمونیاک یا مواد شوینده ضدمیکروب واکنش نمی‌دهند.

۹. لباس‌های قابل شستشو را انتخاب کنید

ما در بسیاری از اوقات لباس‌هایی را انتخاب می‌کنیم که زیبا به نظر می‌رسند اما کاربردی نیستند. این لباس‌ها شامل مواردی می‌شوند که قابل شستشو نیستند. حتما برچسب لباس را چک کنید و مطمئن شوید که با ماشین لباسشویی و دست قابل شستشو هستند.

بهترین لباس‌ها در دمای 60 درجه قابل شستشو هستند که بهترین زمان برای ضدعفونی کامل لباس‌ها و ایجاد یک شرایط ایمن برای نوزاد است.

۱۰. در انتخاب لباس کودک سادگی اولویت است

لباس‌ها و وسایل فانتزی ممکن است زیبا و فریبنده به نظر برسند، اما سادگی یک قانون طلایی است. سادگی می‌تواند شما را از مشکلات مربوط به لباس‌های فانتزی و ناراحت‌کننده برهاند. اگر این مسئله برای شما گیج‌کننده است، نکات زیر را در خرید لباس نوزاد رعایت کنید:

  • یقه پهن یا بندهای دور گردن، به نوزاد کمک کنید تا در ناحیه گردن احساس خارش نکند و هرچه را که باعث کوچک شدن یقه می‌شود از بین ببرید.
  • زیپ‌ها و چسب‌ها در جلو-پوشاندن و درآوردن لباس‌های زیپ دار یا چسبی بسیار راحت است و دیگر نیازی نیست نگران ثابت نشستن کودک خود باشید.
  • آستین‌های گشاد-کشیدن و درآوردن آنها راحت‌تر است. پوشاندن و درآوردن آستین‌های تنگ مدت زیادی طول می‌کشد و ممکن است برای نوزاد هم ناراحت‌کننده باشد.

نکته مهم

برچسب‌ها را بخوانید و مراقب وجود فرمالدئید یا فلزات سنگین باشید. برخی تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که ارگانیک و پایدار هستند. اما برای آنکه یک تولیدکننده واقعا پایدار باشد، باید همه چیزش ارگانیک باشد. این نکته‌ای است که باید هنگام خرید و مقایسه کالاهای مشابه به صورت حضوری یا آنلاین در نظر داشته باشید. (بیشتر بدانید: نکات ایمنی لباس کودک برای آگاهی والدین)

نتیجهگیری

فرزندپروری می‌تواند یک امر چالش‌برانگیز باشد، اما با داشتن اطلاعات لازم تصمیم‌گیری آسان‌تر خواهد بود. فرقی نمی‌کند برای نوزاد دختر خود لباس می‌خرید یا برای پسر نوپای خود خرید می‌کنید، این کار بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. تا زمانی که راحتی، بهداشت و ایمنی را در نظر داشته باشید و بدانید که آنها راحت و خوشحالند، خیالتان آسوده خواهد بود.

این نکات به شما کمک می‌کنند تا مشکلاتی را که ممکن است در خرید لباس برای نوزاد با آنها مواجه شوید حل کنید. نکات زیادی در رابطه با لباس‌ها و وسایل جانبی نوزادان وجود دارد، اما مهم است که همین نکات را در نظر داشته باشید تا از بروز مشکلات و ناراحتی‌های پوستی در آنها پیشگیری کنید.

در پایان، برای مطالعه و دریافت راهنمای کامل‌تر در خصوص این موضوع می‌توانید مروری بر صفحه اختصاصی راهنمای لباس کودک داشته باشید.


پی‌نوشت مطلب:

  • این مقاله در خصوص انتخاب و خرید لباس کودک، پیشتر با عنوان A COMPLETE GUIDE TO BUYING BABY CLOTHES در نشریه اینترنتی catiminiusa.com منتشر شده و توسط تیم تحریریه بی‌سی‌سی مگ تدوین و ترجمه شده است.
  • بی‌سی‌سی مگ ژورنالی برای مادران و کودکان است که مستقیما با رویکرد حمایت از مخاطبان و همراهان و همچنین اطلاع‌رسانی، با اتکا بر منابع معتبر و به پشتوانه سیاست‌های مراقبتی برند بی‌سی‌سی منتشر می‌گردد. لازم به ذکر است که هیچ یک از مطالب یا مقالات بی‌سی‌سی مگ جایگزین مشاوره یا نظر مستقیم پزشک متخصص نخواهد بود. بنابراین همواره مشورت با پزشک را اولویت خود قرار دهید.
اشتراک گذاری

من نسیم توسلی نویسنده و سردبیر بی‌سی‌سی مگ هستم. در تحریریه بی‌سی‌سی مگ پیوسته تلاش می‌کنیم تا با تهیه، تدوین و ترجمه مطالب و مقالات، از بهترین منابع (منابع قابل اعتماد تحت نظارت متخصصان حوزه‌های پزشکی، مخصوصا حوزه نوزاد و کودکان) مطالبی مفید در اختیار مخاطبانمان قرار دهیم. بر این باوریم که مطالب و تولیدات ما باید از استاندارهای لازم برخوردار باشد. هر یک از مقالات با ارجاعات و درج منابع اصلی به رشته تحریر در آمده‌اند تا گره‌گشای مخاطبان و عزیزانمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *