در زمان پوشاندن لباس کودک و نوزاد به چه نکاتی توجه کنیم؟

«پوشاندن لباس کودک» برای بسیاری از مادران یک دغدغه است. طراحان آینده باید بدانند که نمی‌­توانند مجموعه‌ای را صرفاً از روی تصاویر اغواکننده و زیبا طراحی و روانه بازار کنند. در مورد لباس کودکان این مسئله اهمیت بیش­تری نیز پیدا می‌­کند.

پوشاندن لباس کودک در زمستان و تابستان

«پوشاندن لباس کودک» برای بسیاری از مادران یک دغدغه است. طراحان آینده باید بدانند که نمی‌­توانند مجموعه‌ای را صرفاً از روی تصاویر اغواکننده و زیبا طراحی و روانه بازار کنند. در مورد لباس کودکان این مسئله اهمیت بیش­تری نیز پیدا می‌­کند.

زیبایی و پوشیدن لباسی که از کودک شما تنها یک مدل خوش­تیپ بسازد، کم اهمیت‌­ترین بخش ماجراست. دغدغه پوشاندن لباس نوزاد در زمستان و تابستان بیشتر از زیبایی مفهومی کارکردی خواهد داشت.

در این یادداشت ۲۰ نکته درباره پوشاندن لباس کودک در زمستان و تابستان را باهم مرور خواهیم کرد. اینکه چطور یک لایه اضافه در زمستان، و یا خنک نگه داشتن کودک در زمان مناسب می‌تواند راحتی بیشتری را فراهم کند.

خیلی از مادرها و پدرها برای نشاندن کودک نوپای خود بر روی صندلی خودرو از این موضوع غافلند که چه نوع پوششی را باید انتخاب کنند. یا اینکه چرا پارچه‌های پنبه‌ای و ضد حساسیت در تابستان اولویت است؟

نکات مهم برای «پوشاندن لباس کودک در زمستان»

پوشاندن لباس کودک در یک روز سرد زمستانی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بالاخره آنها نمی‌توانند به شما بگویند که در آن لباس راحت هستند یا خیر. مادران نیز معمولا در پوشاندن لباس نوزاد، لباس گرم مخصوصا، زیاده‌روی می‌کنند. جای نگرانی نیست. باهم ۱۰ را مرور خواهیم کرد.

Clothe 13 e1644833263796 | بی‌سی‌سی مگ

  • یک لایه اضافه کنید

یک اصل مهم برای پوشاندن لباس کودک در زمستان این است که به پوشش او مثل پوشش خود توجه کنید و سپس، یک لایه به آن اضافه کنید. برای مثال:

اگر یک پیراهن، ژاکت سبک و جین می‌پوشید، به کوچولوی خود یک لباس آستین بلند، پیراهن، هودی یا ژاکت و شلوار بپوشانید. اگر یک کت زمستانی ضخیم به تن دارید، نوزادتان را در یک لباس برفی یا شنل بپوشانید، یا چند لایه پتو روی او بکشید.

  • لایه، لایه، لایه

چند لایه لباس برای کودک که روز را در داخل خانه می‌گذراند، گزینه خوبی است. با یک بادی یا سرهمی شروع کنید و یک روپوش پادار پشمی به او بپوشانید.

اگر شلوار و تاپ را در نظر دارید، پوشاندن جوراب در داخل چکمه‌ها می‌تواند انگشتان پای نوزاد را گرم و نرم نگه دارد.

  • خنک نگه داشتن کودک بهتر از لباس اضافی

با وجود رواندازهایی مانند لحاف و پتو، لباس پوشاندن به کودک در وقت خواب بسیار مهم است. خنک نگه داشتن کودک بهتر از لباس پوشاندن افراطی است!

نوزادان زمانی که راحت هستند بهتر می‌خوابند، و نوزادانی که بیش از حد احساس گرما می‌کنند در معرض خطر سندروم مرگ ناگهانی (SIDS) قرار می‌گیرند.

در اینجا نیز باید از روش لایه‌بندی استفاده کنید: یک بادی با پیژامه پادار، و بسته به دمای اتاق، یک کیسه خواب یا پتوی قنداق از جنس نخ. گردن کوچولوی خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که خیلی عرق نکرده باشد.

  • بچه‌هایی که کنار شما می‌خوابند، به لباس کمتری نیاز دارند

اگر کودک در تخت کنار شما می‌خوابد، از گرمای بدن شما بهره خواهد گرفت و به اندازه یک نوزاد گهواره‌ای که در تخت خود تنهاست، به لباس احتیاج ندارد. یک بادی آستین بلند، ساق و اسلیپر پشمی می‌تواند تمام نیازهای کودک را برطرف کند.

  • انگشتان پای نوزاد را لمس کنید

یکی از روش‌های تشخیص اینکه آیا کودک به اندازه کافی گرم است یا خیر، این است که به محض ورود به خانه انگشتان پا و شکم او را لمس کنید. انگشتان پای نوزاد باید خنک باشند، نه سرد؛ و شکم او هم باید گرم باشد.

نوزادی که انگشتان پا و شکمش گرم است، بیش از حد لباس پوشیده است. شکم خنک به این معنی است که کودک نمی‌تواند خودش را گرم کند و به یک لایه اضافی نیاز دارد.

  • اگر با ماشین بیرون می‌روید از پوشاندن لباس پف‌دار به نوزاد خودداری کنید

کت‌های پف‌دار و لباس‌های برفی می‌توانند کمربند صندلی‌های داخل ماشین را بیش از حد شل کنند که این یک خطر بزرگ برای ایمنی نوزاد است. بنابراین، اگر با ماشین بیرون می‌روید از پوشاندن این لباس‌ها به نوزاد خودداری کنید.

قرار دادن پتو زیر کمربند یک خطر بزرگ است. بعد از اینکه کودک را روی صندلی ماشین قرار دادید، پتو را دور او بپیچید، نه قبل از آن. اگر در آب و هوای بسیار سرد زندگی می‌کنید، یک روکش صندلی برای گرم نگه داشتن کودک در زمان رفت‌وآمد بخرید.

  • کیسه‌های دنج کالسکه یک گزینه مناسب برای گرم نگه داشتن

کیسه‌های دنج کالسکه یک گزینه مناسب برای گرم نگه داشتن کودک در حین پیاده‌روی هستند. بند‌های این کیسه‌ها که مجهز به روکش پشمی هستند از قسمت پایین باز می‌شود که به تسمه‌ها اجازه می‌دهد از داخل آن عبور کنند و قفل شوند. زیپ لایه بالایی را می‌توان برای کنترل دما باز و بسته کرد. به علاوه، قرار دادن و بیرون آوردن کودک را هم آسان‌تر می‌کند.

  • کلاه، دستکش و سرپوش برای کودک

سر و دست نوزاد کوچولوی شما باید از سرما محافظت شود. یک کلاه راحت که گوش‌ها را می‌پوشاند و بند چانه دارد، انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

اگر دست کودک در معرض دید است، از دستکش استفاده کنید. برخی از بادی‌های نوزادی در قسمت سرآستین یک کاور دارند که همان کار دستکش را انجام می‌دهد.

  • روکش کالسکه در هوای بارانی

کاور بارانی کالسکه بسیار کاربردی است. این‌ها کودک را از باران و بادهای زمستانی در امان نگه می‌دارند. به علاوه، به محافظت از کودک در برابر گرما نیز کمک می‌کنند.

نکته‌ای که باید در آماده کردن کودک برای بیرون رفتن به خاطر داشته باشید ای است: شما باید نوزاد کوچولوی خود را گرم نگه دارید، اما نه خیلی گرم. به محض اینکه به خانه برگشتید یا وارد ماشین شدید، روکش‌ها را بردارید.

  • لباس‌های زیری را باز کنید

هوای بیرون سرد است؛ اما اگر قصد برف بازی ندارید (توصیه هم نمی‌شود)، نوزاد شما احتمالا در معرض هوای سرد قرار نمی‌گیرد.

وقتی از خانه بیرون می‌روید، چند لایه به کودک بپوشانید. اما وقتی به مقصد گرم و نرم خود رسیدید، تعدادی از آنها را در بیاورید. کودک به همان اندازه که در گرم کردن بدنش مشکل دارد، در خنک کردن بدنش هم کار دشواری در پیش دارد.

10 نکته برای «پوشاندن لباس کودک در تابستان»

روزهای تابستان با گرما، آفتاب و تعطیلات با فرصت فراوان برای بازی همراهند. طبیعی‌ست که در خصوص پوشش و پوشاندن لباس نوزاد در تابستان دغدغه‌مند باشید. باید مطمئن شوید که نوزاد کوچک شما هم راحت و هم تحت حفاظت است. حتما در زمان انتخاب و خرید پوشاک نوزاد و کودک دقت کنید. در ادامه یادداشت ۱۰ نکته مهم را باهم مرور خواهیم کرد، از جمله:

Clothe 4 e1644833327412 | بی‌سی‌سی مگ

  • پارچه‌های پنبه‌ای را انتخاب کنید

در روزهای گرم تابستان، نوزاد و کودک نوپای شما (و بقیه افراد!) در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند. برای اینکه نوزاد خود را خنک نگه دارید، لباس‌های گشاد پنبه‌ای به او بپوشانید. پنبه سبک است و اجازه می‌دهد که هوا به بدن برسد و عرق تبخیر شود. (برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ایمنی لباس کودک و نکات مهم آن این مقاله را مطالعه کنید)

لباس پنبه ای از تحریک شدن جلوگیری کرده و پوست شما را خنک نگه می‌دارد. همه عاشق لباس‌های فوق‌العاده نرمی هستند که از 100% پنبه ارگانیک تهیه می‌شوند. این محصولات در رنگ‌های جالب و با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شوند. بنابراین، به راحتی می‌توانید کمد فرزندتان را با آنها پر کنید.

  • لباس‌ها را سبک کنید

هوای گرم به لباس‌های ساده و سبک با کمترین لایه نیاز دارد. دکمه‌های سرهمی و تی‌شرت نوزاد را شل کنید تا بدن او خنک شود. یک بلوز ساده آستین کوتاه برای نوزادان دختر یک گزینه عالی است. نوزادان پسر هم در شلوارک‌های کش‌دار و تی‌شرت‌های یقه‌دار معمولی و جذاب به نظر می‌رسند.

  • از ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب برای یک نوزاد می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما از آن غافل نشوید. مطالعات نشان می‌دهند که آفتاب‌سوختگی در سنین پایین می‌تواند پوست کودک را در سنین بالاتر نسبت به سرطان پوست آسیب‌پذیرتر کند.

کرم‌های ضد آفتاب که از دی‌اکسید تیتانیوم یا اکسید روی برای جلوگیری از اشعه‌های مضر استفاده می‌کنند، از دید متخصصان به ضد آفتاب‌های شیمیایی ترجیح داده می‌شوند.

آنها در محافظت از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش A و B عملکرد بهتری دارند، به علاوه، این کرم‌ها بلافاصله اثر می‌کنند. در استعمال ضد آفتاب سخاوتمند باشید. متخصصان توصیه می‌کنند کرم را به اندازه یک سکه روی صورت بمالید.

آهنگ بخوانید، آن را به یک بازی تبدیل کنید و مطمئن شوید که کرم را روی همه قسمت­های صورت کودک می‌مالید. این پروسه را به طور مرتب تکرار کنید.

  • تمایل آنها را به برهنگی بپذیرید

اکثر نوزادان یک فاز ضد لباس دارند. وقت آن رسیده که آنها را آزاد بگذارید! اگر قرار است کل روز را در خانه بمانید، هیچ دلیلی وجود ندارد که کودک بیش از پوشک یا سرهمی به تن داشته باشد.

به آنها اجازه دهید در یک فضای خصوصی بیرون از خانه در سایه و در حالیکه با ضد آفتاب پوشانده شده‌اند، به گردش بپردازند (و حتما آنها را بعد از گردش بررسی کنید!).

  • به سراغ لباس‌های ضد آفتاب بروید

وقتی بیرون از خانه هستید و برای یک مدت طولانی در معرض آفتاب قرار دارید، با انتخاب لباس‌هایی که به محافظ آفتاب یا UPF مجهز هستند، کاری کنید که لباس‌های کودک مؤثرتر باشند.

یک پیراهن با درجه حفاظتی 15 تنها 15/1 از اشعه خورشید را از خود عبور می‌دهد. لباس‌هایی با درجه حفاظتی بالاتر انتخاب کنید تا از اشعه‌های مضر به طور کامل جلوگیری کند. همچنین می‌توانید ضد آفتابی را که به لباس مالیده شده، با یک شوینده ضد آفتاب مخصوص بشویید.

  • کلاه را فراموش نکنید

کلاه یک جز بسیار مهم در بحث پوشش و پوشاندن لباس نوزاد در تابستان است. کلاه‌های آفتابی یک گزینه عالی برای محافظت از صورت، پوست سر، گردن و گوش‌های کودک هستند (مخصوصا اگر استعمال ضد آفتاب روی صورت آنها غیرممکن باشد).

یک کلاه با بند چانه و لبه بزرگ انتخاب کنید که از پنبه تهیه شده و مجهز به محافظ UPF باشد. بعضی از برندهای موجود در بازار از تمام این خصوصیات برخوردارند و تقریبا در دوجین رنگ جالب عرضه می‌شوند.

  • عینک آفتابی را امتحان کنید

برای استفاده از یک عینک آفتابی که می‌تواند به محافظت از چشم‌ها کمک کند، هرگز زود نیست. عینکی را انتخاب کنید که 100% از اشعه فرابنفش A و B جلوگیری می‌کند.

اگر نوزاد شما نمی‌خواهد عینک روی صورتش داشته باشد، سعی کنید یک کش به آن بزنید و با استفاده از عینک آفتابی در بیرون از منزل، نقش یک الگوی خوب را بازی کنید.

  • صندل‌ برای کودکان

کودک کوچولوی شما که به تازگی راه افتاده، پاهای ظریفی دارد و دوست دارد که در همه جا به کاوش بپردازد. صندل ضد آب با کفی منعطف و پارچه‌ای که به سرعت خشک شود، یکی از ملزومات اصلی است. شما می‌توانید از صندل‌هایی استفاده کنید که در چند رنگ عرضه شده و هرگز خراب نمی‌شوند.

  • خود را برای ساحل آماده کنید

از آنجایی که اشعه‌های خورشید در کنار آب شدیدتر می‌تابند، مهم است که وقتی در استخر یا ساحل هستید، پوست کودک را کاملا بپوشانید. برای محافظت از بالاتنه و بازوهای کودک، از یک لباس شنا با یک کاور آستین بلند استفاده کنید.

کاورهای محافظ از پارچه‌هایی تهیه شده‌اند که به سرعت خشک می‌شوند. همچنین به یک محافظ داخلی فرابنفش برای پوشش بیشتر مجهز هستند.

پوشک شنا را هم فراموش نکنید!

اینکه نوزاد شما در تابستان در رختخواب چه بپوشد، تا حد زیادی به دمای خانه بستگی دارد. اگر تهویه را در طول شب روشن نگه دارید، یک لباس خواب آستین کوتاه نخی و یک یا دو پتوی سبک، گزینه‌های خوبی خواهند بود.

اگر هوای خانه گرم و خفه است، یا نوزاد شما هنگام خواب گرمش می‌شود، یک سرهمی و ملحفه سبک کافی خواهد بود.

چطور نوزاد تازه متولد شده را در هوای ملایم لباس بپوشانیم؟

وقتی دما ملایم است، بهتر است همچنان از قانون لایه‌بندی استفاده کنید. کودک را به اندازه لازم بپوشانید و سپس یک لایه دیگر به آن اضافه کنید. همچنین مطمئن شوید که نوزاد همیشه خشک است، چرا که لباس نم‌ناک یا مرطوب می‌تواند باعث سرمازدگی شود؛ حتی اگر هوا فقط خنک باشد (بالای 40 درجه فارنهایت).

وقتی بیرون از خانه هستید، پوشک او را دائما کنترل کنید. بعلاوه، بدون توجه به دمای هوا مطمئن شوید که نوزاد با صندلی ماشین یا کالسکه، یک کلاه، عینک آفتابی و یا سرپناه محافظت می‌شود.

دمای مناسب برای نوزاد چیست؟

دمای بیرون هرچه که باشد، دمای بدن نوزاد باید همیشه بین ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد نگه داشته شود؛ مقعد همیشه دقیق‌ترین راه اندازه‌گیری دمای بدن نوزاد است. وقتی دمای بدن او خارج از محدوده نرمال است، ممکن است نشانه بیماری باشد.

چه تابستان باشد و چه زمستان، دمای اتاق کودک باید بین ۲۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد باشد. اگر نوزادتان زودرس به دنیا آمده است، ترموستات را کمی بالاتر از ۲۲ درجه سانتیگراد نگه دارید.

اگر هوا بیش از حد گرم باشد، می‌تواند ریسک SIDS را افزایش دهد. اگر هوا خیلی سرد باشد، خطر سرمازدگی افزایش می‌یابد و دمای بدن نوزاد به طرز خطرناکی افت می‌کند. وقتی نوزاد بیمار است و تب دارد، او را با لباس‌های سبک‌تر و اکریلیک بپوشانید.

علائمی که نشان می‌دهند نوزاد خیلی گرم یا سردش است

وقتی نوزاد بیش از حد گرمش است، ممکن است گر گرفته و خیس از عرق به نظر برسد یا خیلی سریع نفس بکشد. گرمای بیش از حد باعث می‌شود که نوزاد بدخلق و تحریک‌پذیر شود و در موارد حاد منجر به گرمازدگی می‌شود.

اگر نوزادتان بیش از حد گرمش است، چند لایه از لباس‌هایش را درآورید، داخل خانه بروید و اگر دمای بدنش فروکش نکرد، به پزشک اطفال یا اورژانس زنگ بزنید.

وقتی نوزاد بیش از حد سردش است، ممکن است دچار سرمازدگی یا هیپوترمی شود. مراقب علائم کاهش سطح هوشیاری باشید. اگر نوزاد دچار سرمازدگی شود، ناحیه مربوطه ممکن است به رنگ سفید یا خاکستری روشن به نظر برسد. در هر دو مورد بهتر است با پزشک اطفال یا اورژانس تماس بگیرید.

جمع‌بندی

فرقی نمی‌کند چرا، شما باید نوزاد را با سرما مواجه کنید؛ فقط مطمئن شوید به اندازه کافی به نوزاد لباس پوشانده‌اید:

  • به لایه‌ها فکر کنید. بهترین کار این است که لباس کودک را لایه‌بندی کنید تا لایه‌ها گرما را بین خود نگه دارند. لباس‌های نخی نازک به خوبی این کار را انجام می‌دهند. از یک لباس خواب سرهمی شروع کنید و در صورت نیاز به آن اضافه کنید. اگر قرار است کودک در معرض هوای بسیار سرد قرار بگیرد، شاید یک پیراهن آستین‌بلند و شلوار یا یک لباس زمستانی گزینه خوبی باشد.
  • کودک را بپوشانید. مطمئن شوید که کودک سر تا پا پوشیده باشد. اگر به دستکش، کلاه، جوراب‌های ضخیم و پوتین‌های برفی نیاز دارید، مطمئن شوید نوزاد آنها را پوشیده است.
  • پتو را فراموش نکنید. اگر با کالسکه بیرون می‌روید، از یک پتو یا پوشش باران کالسکه استفاده کنید تا نوزاد در برابر گرما و سرما محفوظ بماند.
  • ایمنی روی صندلی اتومبیل. وقتی به اتومبیل می‌رسید، کت ضخیم کودک را درآورید چون در صورت وقوع تصادف بسیار دست‌وپاگیر خواهد بود. کودک می‌تواند همچنان چند لایه نازک و همچنین یک کلاه و دستکش به تن داشته باشد.
  • مراقب گرم شدن بیش از حد نوزاد باشید. نوزادانی که زیر چند لایه لباس یا پتو هستند، بیشتر در معرض خطر گرم شدن مفرط و SIDS (سندروم مرگ ناگهانی نوزاد) قرار خواهند داشت. اگر بیرون بودید، به محض ورود به خانه لباس‌های زمستانی او را در آورید (حتی اگر کودک خواب باشد).
  • دمای اتاق را خنک نگه دارید. می‌خواهید نوزاد را به رختخواب ببرید یا او را برای چرت روی زمین بگذارید؟ سعی کنید دمای اتاق را در زمستان یا تابستان بین ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتیگراد نگه دارید. برای اینکه مطمئن شوید نوزادتان راحت است، گردنش را چک کنید تا ببینید بیش از حد عرق نکرده باشد. کمی رطوبت مشکل ندارد، اما تعریق زیاد قطعا اینطور نیست.
  • از پتو در زمان خواب یا چرت زدن اجتناب کنید. به کودک لباس گرم بپوشانید یا او را در کیسه خواب بگذارید، اما از پتو خودداری کنید. چرا که خطر SIDS را افزایش می‌دهد.

گرم شدن بیش از حد فقط مختص روزهای سرد نیست؛ روزهای گرم و مرطوب هم می‌توانند برای نوزادان خطرناک باشند، زیرا آنها هنوز نمی‌توانند دمای بدنشان را تنظیم کنند. در این بخش توضیح می‌دهیم که چطور نوزاد کوچک خود را ایمن نگه دارید:

  • لایه‌ها را کم کنید. وقتی دما به بالای ۲۳ درجه سانتیگراد رسید، یک لایه برای نوزاد کافی خواهد بود.
  • سر نوزاد را با یک کلاه سبک بپوشانید. چه هوا سرد باشد و چه گرم، استفاده از کلاه نقش مهمی در محافظت از کودک در برابر نور خورشید ایفا می‌کند.
  • به لایه‌های نازک‌تر فکر کنید. اگر بیرون واقعا گرم است، از پارچه‌های سبک‌تر به خصوص در شب استفاده کنید. بچه‌ها معمولا به یک لایه اضافی نیاز دارند که می‌تواند یک کیسه خواب سبک یا یک پتوی نازک باشد. زمانی که بچه‌ها شروع به غلت زدن می‌کنند، دیگر به کیسه خواب نیاز ندارند. اگر نوزاد را در گهواره یا سبد حمل می‌گذارید، مطمئن شوید که می‌تواند در آنها نفس بکشد و زیاد گرمش نمی‌شود.
  • از نوزاد در برابر اشعه خورشید محافظت کنید. بسیاری از پزشکان از استعمال کرم ضد آفتاب برای نوزادان در تمام سنین حمایت می‌کنند، هرچند که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از ضد آفتاب در نوزادان زیر 6 ماه را تأیید نمی‌کند. در مورد نوزادان بهتر است از مواجهه آنها با اشعه خورشید در هوای گرم یا سرد اجتناب کنید. اگر به ساحل می‌روید، مطمئن شوید نوزاد در سایه می‌ماند. زمانی را که در گرما هستید به حداقل برسانید، مخصوصا اگر در ساعات ظهر بیرون هستید که گرمای خورشید شدیدتر است.
  • از چشم‌های نوزاد محافظت کنید. مطمئن شوید از چشم‌های کودک در برابر نور خورشید با یک عینک آفتابی 100% محافظت می‌شود.

برای مطالعه و دریافت راهنمای کامل‌تر در خصوص این موضوع می‌توانید مروری بر صفحه اختصاصی راهنمای لباس کودک داشته باشید.


پی‌نوشت مطلب:

  • این مقاله پیشتر با عنوان 10 Tips for Dressing Baby for Winter در نشریه اینترنتی mom365.com منتشر شده و توسط تیم تحریریه بی‌سی‌سی مگ تدوین و ترجمه شده است.
  • بی‌سی‌سی مگ ژورنالی برای مادران و کودکان است که مستقیما با رویکرد حمایت از مخاطبان و همراهان و همچنین اطلاع‌رسانی، با اتکا بر منابع معتبر و به پشتوانه سیاست‌های مراقبتی برند بی‌سی‌سی منتشر می‌گردد. لازم به ذکر است که هیچ یک از مطالب یا مقالات بی‌سی‌سی مگ جایگزین مشاوره یا نظر مستقیم پزشک متخصص نخواهد بود. بنابراین همواره مشورت با پزشک را اولویت خود قرار دهید.
اشتراک گذاری

من نسیم توسلی نویسنده و سردبیر بی‌سی‌سی مگ هستم. در تحریریه بی‌سی‌سی مگ پیوسته تلاش می‌کنیم تا با تهیه، تدوین و ترجمه مطالب و مقالات، از بهترین منابع (منابع قابل اعتماد تحت نظارت متخصصان حوزه‌های پزشکی، مخصوصا حوزه نوزاد و کودکان) مطالبی مفید در اختیار مخاطبانمان قرار دهیم. بر این باوریم که مطالب و تولیدات ما باید از استاندارهای لازم برخوردار باشد. هر یک از مقالات با ارجاعات و درج منابع اصلی به رشته تحریر در آمده‌اند تا گره‌گشای مخاطبان و عزیزانمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *