۱۱ مدل لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد که باید با آنها آشنا شوید

در این مقاله، ۱۱ مدل لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد را به شما معرفی خواهیم کرد. علاوه بر این به معرفی ۴ برند مطرح لباس‌ نوزاد خواهیم پرداخت. ضمن اینکه گزینه‌های گران قیمت، ارزان یا مدل‌های اقتصادی را باهم بررسی می‌کنیم.

۱۱ مدل لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد

لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد و انتخاب اصولی البسه کودک اهمیت بالایی دارد. انتظار برای رسیدن عضو جدید خانواده، خود بسیار مهیج و شگفت‌­انگیز است. در این بین، آنچه لذت این انتظار را چندین برابر می­‌کند تهیه لوازم، ملزومات و لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد است. جدا از این که خرید لباس‌­های کوچک نوزاد شیرین‌­ترین بخش ماجراست.

حتما پیش از پدر یا مادر شدن هم این حس را تجربه کرده‌­اید. دیدن ویترینی از بلوز و شلوارها­یی که قد کف دست‌­اند، هر بیننده­‌ای را به هیجان وامی‌­دارد. و بعید نیست که بعضی‌ها چند تکه را خریداری و در کمد خود برای آینده نگه دارند!

در این مقاله، ۱۱ مدل لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد را به شما معرفی خواهیم کرد. علاوه بر این به معرفی ۴ برند مطرح لباس‌ نوزاد خواهیم پرداخت. ضمن اینکه گزینه‌های گران قیمت، ارزان یا مدل‌های اقتصادی را باهم بررسی می‌کنیم.

به شما اطمینان می­‌دهیم که وارد یکی از عجیب‌ترین و رویایی‎‌ترین بخش­‌های سفر بارداری شده‌­اید. خرید لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد جزو پرطرفدارترین تفریحات در دنیاست؛ چه برسد به این­که قرار بر خرید لباس­‌های عروسکی فرزند خودتان باشد!

حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید. چه بخواهید چه نخواهید، همه دوست دارند برای شما لباس نوزادی بخرند. بنابراین، نیازی نیست همه چیز را خودتان بخرید. به جز چند آیتم مهم که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم شاید بهتر باشد یک لیست نیازمندی تهیه کنید.

1. بادی نوزادی

«بادی» یکی از آیتم‌های اصلی لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد است که برخی به آن سرهمی می­‌گویند. (اکثر فروشگاه‌ها آنها را بادی می‌نامند، زیرا کلمه «سرهمی» در انگلیسی به برند تجاری گربر تعلق دارد).

مادرها به جای پیراهن‌های معمولی از بادی نوزادی استفاده می‌کنند، چون در قسمت فاق بسته می‌شود و جلوی بالا رفتن لباس و قرار گرفتن شکم شیرین و بوسیدنی نوزاد در معرض سرما را می‌گیرد. اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، بادی‌­های آستین بلند اولویت دارند تا دست‌های کوچک گرم بمانند.

بادی یا سرهمی نوزادی

شما باید برای هر مرحله از رشد نوزادتان چند بادی داشته باشید. بادی­‌هایی بخرید که مشکلی با شستشو نداشته و دوام بالایی دارند. همچنین قسمت دور گردن و شانه‌ها حالت کشی دارد که باعث می‌شود پوشیدن و درآوردن آنها آسان باشد. هزاران مدل بادی در بازار وجود دارد. تعدادشان آنقدر زیاد است که نمی‌توان در یک فهرست قرارشان داد.

بهتر است اندازه‌های مختلف را خریداری کنید تا با روند رشد نوزاد همگام شوید. بعلاوه، با توجه به اینکه گاها مجبور می‌شوید 4 یا 5 بار در روز لباس نوزاد را عوض کنید، عملا هرگز به اندازه کافی لباس نخواهید داشت. خوشبختانه، بسیاری از برندها لباس‌های نوزادی را در بسته‌های چندتایی ارزان‌قیمت عرضه می‌کنند.

داشتن یک سری بادی تک‌رنگ و سرهمی طرح‌دار که به راحتی با هم ترکیب شوند، ایده خوبی است. اما صرف‌نظر از الگوی لباس، دنبال چیزی باشید که سرشانه دکمه­‌دار داشته باشد. می‌پرسید چرا؟ باز شدن لباس از روی شانه‌ها یک هدف بسیار بزرگ دارند: با نشت پوشک، این لباس‌ها به شما اجازه می‌دهند که بادی را به جای در آوردن از قسمت سر، از روی تنه و پاهای کودک پایین بکشید و لباس جدید را به نوزاد بپوشانید.

2. رامپر نوزادی

رامپرهای نوزادی یک آیتم بامزه و کاربردی هستند که جایگاه ویژه‌ای در فهرست لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد دارند. رامپر یک لباس بالاتنه-پایین‌تنه یکپارچه است که قسمت فاق آن دکمه­‌دار است تا تعویض پوشک آسان‌تر شود.

رامپر دخترانه

رامپر نه تنها به معنای لباس کمتر برای نوزادان دمدمی است، بلکه معمولا در سبک‌های شاد و شیک طبقه­‌بندی می‌شود. در نتیجه، یک گزینه‌ای ایده‌آل برای روزهای بازی، مجالس خانوادگی یا عکاسی هستند (بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب، بررسی نکات مهم و اساس لباس کودک). برای داشتن ظاهری زیبا در یک هوای گرم می‌توان رامپر را روی بادی یا به تنهایی پوشید.

3. کیمونوی نوزادی

تاپ‌های بچه‌گانه به سبک کیمونو از جمله آیتم‌های ضروری هستند. این تی‌شرت‌های گشاد علاوه بر زیبایی، سطح تماس با بند ناف حساس نوزاد نورسیده را به حداقل می‌رسانند. به‌علاوه، ضمن اینکه شما و نوزادتان به لباس پوشیدن عادت می‌کنید، داشتن تی‌شرت‌هایی که نیاز نیست روی صورت نوزاد کشیده شوند، یک نجات‌دهنده واقعی است.

کیمونوی نوزادی

این کیمونوها در مدل‌های آستین کوتاه و آستین بلند عرضه می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک تاپ یا ژاکت نازک روی بادی پوشید.

4. بلومرهای پوشک نوزادی

گزینه بعدی در فهرست لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد، بلومرها هستند. مطمئنا شما می‌توانید با نداشتن بلومر هم کنار بیایید. اما بلومرها که نوعی کاور پوشک هستند، یک لباس دوست‌داشتنی برای نوزادان هستند که صرف‌نظر از جنسیت نوزاد کاربرد زیادی دارند.

بلومرهای پوشک نوزادی

آنها را زیر لباس اصلی یا روی بادی، ساق یا جوراب شلواری بپوشانید. یا اگر در حال برنامه‌ریزی برای عکاسی هستید، بلومرها به تنهایی یک گزینه فوق‌العاده زیبا خواهند بود. بسیاری از بلومرها با طرح‌های زیبا  و شکل­‌دار تولید شده‌اند، اما اگر لباس تک­‌رنگ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک جفت‌ ساده هم پیدا کنید. بلومرها لزوما نباید با بقیه لباس‌های نوزاد هماهنگ باشند. رنگ‌های ساده را برای داشتن یک ظاهر جالب ترکیب کنید.

5. ساق نوزادی

ساق مخصوص نوزادان یک مکمل عالی برای هر لباس دیگری است. ساق‌های نرم و کش‌دار، کارایی فوق‌العاده زیادی دارند. آنها برای پیاده‌روی سریع در کریر، زمانی که هوا خنک می‌شود و زمانی که نوزاد شروع به چهاردست و پا می‌کند، یک انتخاب عالی هستند.

روش‌های زیادی برای پوشیدن ساق‌­ها و ترکیب آن­ها وجود دارد: شما می‌توانید آن را روی بادی بپوشانید، آن را با یک تاپ کیمونو ست کنید یا زیر لباس یا شورت بپوشانید. به دنبال محصولی باشید که از پارچه‌های راحت مانند پنبه تهیه شده‌اند تا پوست حساس کودک تحریک نشود. نیازی به توضیح بیشتر نیست.

ساق نوزادی

اگر هوا گرم نباشد، برای همراهی با سرهمی به زیرشلواری نیاز دارید. جین یک گزینه عالی است، چون تقریبا با هر چیزی ست می‌شود، اما شلوارهای نخی خیلی راحت‌تر هستند.

نکته‌ای که درباره شلوارهای نوزادان وجود دارد این است که پوشاندن و درآوردن آنها دشوار است. این کار نیاز به کمی شعبده‌بازی دارد؛ به همین خاطر شلوارهای نرم و مناسب را پادشاه تمام ملزومات می‌دانم.

6. کلاه نوزادی

باور داشته باشید یا نه، «کلاه نوزادی» یکی از مهم‌ترین‌هایِ لیست لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد است. اگر فکر می‌کنید برای نوزاد نورسیده‌ی خود در تابستان به کلاه احتیاج ندارید، باید تجدیدنظر کنید. اینکه پرستاران بیمارستان حتی قبل از پوشک کردن، یک کلاه روی سر نوزاد می‌گذارند دلیل دارد.

کله نوزادی

از آنجایی که نوزادان به راحتی سرما می‌خورند، کلاه یک گزینه عالی برای تنظیم دمای بدن آنها خواهد بود. ناگفته نماند که کلاه‌های نوزادی فوق‌العاده دوست‌داشتنی هستند! همیشه یک کلاه نوزادی در کیف پوشک داشته باشید تا آن را در یک رستوران، ماشین یا فروشگاه سرد بیرون بیاورید و روی سر نوزادتان بکشید.

فرقی هم نمی‌کند که آب و هوا چطور باشد. برخی از مدل‌ها دارای یک گره قابل تنظیم هستند و به شما اجازه می‌دهند که اندازه آن را برای راحتی نوزاد تنظیم کنید.

7. جوراب نوزادی

گزینه بعدی در فهرست لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد، یک آیتم کوچک اما قوی است؛ «جوراب‌های نوزادی.» جوراب‌های نوزادی، کنترل‌کننده‌ی اوضاع جوی نوزاد هستند. صرف‌نظر از ماه تولد نوزاد، داشتن جوراب به تعداد زیاد باعث می‌شود که از گرم ماندن پاهای نوزاد مطمئن شوید؛ حتی اگر هوای بیرون سرد و هوای داخل به لطف کولر مثل قطب باشد.

BPA Baby Socks1 | بی‌سی‌سی مگ

به‌علاوه، جوراب‌های نوزادی می‌توانند از هر چیزی یک لباس کامل بسازند. حتی اگر نوزاد فقط یک بادی به تن داشته باشد. (به این فکر کنید که جوراب شما چه حرفی برای گفتن دارد!) البته، نوزادان معمولا جوراب‌های خود را بیرون می‌آورند، بنابراین دنبال جورابی با یک بند کش‌دار محکم باشید.

یک نکته دیگر برای خرید جوراب این است که باید چندین بسته با رنگ یا طرح مشابه بخرید، تا اگر یکی از آنها گم شد، به مشکل برنخورید. به هر حال، پیدا کردن جوراب‌های کوچک دشوار است.

8. اسلیپر نوزادی

«اسلیپر نوزاد» یکی دیگر از ملزومات کمد لباس نوزادان است. احیانا نمی‌توانید بادی را از اسلیپر تشخیص دهید؟ نگران نباشید. توضیح خواهیم داد.

اسلیپر یک گزینه همه‌کاره است که اغلب از پنبه یا پشم گوسفند تهیه می‌شود و نوزادان را هنگام چرت زدن گرم و نرم نگه می‌دارد. یک مزیت بزرگ اسلیپر یا روپوش خواب این است که تعویض پوشک را در اواسط شب آسان می‌کند، بنابراین برای ماه اول که نوزاد پوشک را هر دو ساعت یک‌بار کثیف می‌کند و نیاز به تعویض راحت و مکرر پوشک دارید، گزینه مناسبی خواهد بود.

اسلیپر نوزادیاسلیپر نوزادی `پسرانهاسلیپر نوزادی دخترانه

پس از حدود 4 تا 5 هفته، دفعات کثیف‌کاری کاهش می‌یابد و تعویض شبانه دیگر آنقدر مهم نیست. نقطه ضعف روپوش‌های خواب این است که روی شکم کودک تا می‌خورند، که بسیار آزار دهنده است. بنابراین، برای اطمینان از گرم ماندن پاهای نوزاد بهتر است از این آیتم به همراه قنداق یا پتو استفاده کنید.

در 4 ماه اول، ممکن است بخواهید نوزاد را قنداق کنید. پس از دوران قنداق (در حدود 4 ماهگی یا بیشتر)، توصیه می‌شود که قنداق را با پتوهای پوشیدنی جایگزین کنید.

اما اسلیپر فقط برای قبل از خواب نیست. شما می‌توانید آن را در خانه در هنگام خوابیدن روی شکم یا هنگام گردش به نوزاد بپوشانید. اسلیپرها اغلب آستین‌های بلند دارند و پاهای کودک را می‌پوشانند، برای اینکه نوزاد همیشه گرم و نرم بماند. به‌علاوه، بسیاری از اسلیپرها زیپ‌دار یا دکمه‌دار هستند که کار تعویض پوشک را آسان می‌کند. تعدادی اسلیپر همه‌کاره بخرید، زیرا حداقل یکی از آن‌ها را در طول روز استفاده خواهید کرد. اسلیپر، پیژامه، پاپوش-و هر اسم دیگری که برای آن دارید-یکی از ملزومات نوزاد شما است.

9. سرهمی پادار

اسم سرهمی پادار را به خاطر بسپارید، یادداشت کنید. ضمن اینکه برای بررسی سرهمی‌های بی‌سی‌سی می‌توانید از طریق لینک اقدام کنید. سرهمی پادار عالی‌ترین، راحت‌ترین و بهترین لباسی است که می‌توانید بخرید. این لباس نوزادی جای همه را می‌گیرد! و برای مامان‌های تنبل یک گزینه عالی است.

سرهمی پادار

 

گوش کنید: مشکل اینجاست… صنعت پوشاک نمی‌تواند تصمیم بگیرد که این تکه لباس را چه بنامد؛ بنابراین، اتفاقی که می‌افتد این است که آن‌ها را با آیتم‌های دیگر مانند سرهمی، پیژامه، لباس بیرون و… قاطی می‌کنند. به همین خاطر است که پیدا کردن آنها سخت است.

تفاوت زیادی بین سرهمی پادار و پیژامه وجود ندارد، به جز آنهایی که شبیه لباس راحتی هستند و پیژامه نامیده می‌شوند. جاد از سرهمی ساده، سرهمی شورتی یا رامپر و همچنین سرهمی بندی از گزینه‌های جذاب و بسیار مطلوب برای نوزادان به شمار می‌آید.

10. پاپوش

هدف پاپوش برای نوزادان، گرم نگه داشتن آنها است. پاپوش‌های نوزادی واقعا گزینه‌ای جذاب و کاربردی هستند. پاپوش نوزادی یکی از ملزومات البسه کودک است. پاپوش ها اولین کفش هایی هستند که کودک شما به پا می کند. اما از آنجا که نوزاد تا ماهها توانایی راه رفتن نخواهد داشت نیازی به داشتن کفش با زیره و یا لژ سفت نیست.

پاپوش نوزادی

اگر نوزادتان لباس پادار نمی‌پوشد، به یک جفت جوراب برای گرم نگه داشتن پاهای او نیاز دارید و اگر هوای بیرون خیلی سرد است، باید کفش یا چکمه تهیه کنید. مشکل جوراب‌ و کفش‌ این است که به استثناء چند برند، خیلی خوب در پای کوچک نوزاد نمی‌مانند.

11. لباس بیرون از خانه

وقتی هوا سرد است، به یک ژاکت و یا کت ضخیم‌تر احتیاج خواهید داشت. مخصوصا اگر زمان زیادی را بیرون از خانه پیاده‌روی می‌کنید، به پارک می‌روید و غیره. اگر در آب و هوای معتدل زندگی می‌کنید، یک هودی ساده هم می‌تواند کافی باشد.

در مورد کالسکه، عاشق کیسه خواب هستم. پتوها در کالسکه جمع می­‌شوند، خوب نمی‌مانند، اما کیسه خواب در جای خود ثابت می‌ماند و به شما اجازه می‌دهد که آن را دور کودک بپیچید.

بهترین لباس برای تعویض آسان پوشک

اگر هوا گرم است، کار خود را راحت کرده و چند جفت ساق پای زیبا تهیه کنید. با این کار، تعویض پوشک بسیار آسان خواهد شد (ناگفته نماند که ساق‌ها بسیار دوست‌داشتنی هستند!). اگر هوا سرد است، به دنبال شلوار باشید. شلوار بهترین گزینه است.

توجه داشته باشید که قرار است کلی پوشک در طول روز عوض کنید، بنابراین لباسی می‌خواهید که این کار را برای شما راحت‌تر کند، نه سخت‌تر. همچنین توجه داشته باشید که نوزادان به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین نیازی نیست زیاد تند بروید. به خصوص اگر می‌خواهید تا حد امکان مراقب پوست نوزاد خود باشید، می‌توانید فقط از پوشک و قنداق استفاده کنید، که در این صورت فقط به یک یا دو دست لباس برای بیرون رفتن احتیاج دارید.

نکاتی درباره شستن لباس نوزاد

شما می‌توانید از مواد شوینده معمولی برای شستن لباس‌های نوزادتان استفاده کنید. مری اسپریکر، متخصص پوست کودکان در دانشگاه اموری در آتلانتا بر این باور است که:

«اگر نوزاد شما به شوینده آلرژی ندارد یا پوستش خیلی حساس نیست، مشکلی با شوینده نخواهد داشت؛ فرقی هم نمی‌کند که چند سالش باشد.»

 

حتما از یک شوینده مایع استفاده کنید، زیرا قدرت شستشوی بیشتری دارد. به خصوص اگر به آب سخت دسترسی دارید. پودرها به احتمال زیاد ذراتی را روی لباس باقی می‌گذارند که ممکن است خاصیت ضدحساسیت لباس‌ها را از بین ببرد.

اگر پوست نوزاد تحریک شده یا به نظر می‌رسد که خارش دارد، از شوینده‌ای استفاده کنید که فاقد رنگ و عطر است (لزوما نباید مخصوص نوزادان باشد). اگر باز هم متوجه حساسیت شدید، سعی کنید لباس‌های نوزاد را دو بار آبکشی کنید یا حداقل تا یک سالگی از مواد شوینده بچه استفاده کنید.

دکتر اسپریکر می‌گوید: «آلرژی به عطر و مواد شوینده یک امر نادر است، اما گاهی رخ می‌دهد.»

در نهایت اگر نگرانی خاصی ندارید، هر ماده شوینده‌ای که برای سایر اعضای خانواده استفاده می‌کنید، برای نوزادان هم خوب است.

معرفی 4 برند برای خرید لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد

همه مادرها و پدرها به دنبال بهترین لباس‌‌های نوزادی برای فرزند کوچک خود هستند. دیدن طرح‌­های روز دنیا که توسط طراحان زبده و مختص کودکان تولید شده، انتخاب در بین برندهای لباس کودک موجود در کشور خودمان را آسان­‌تر می­‌کند.

ویترین­‌گردی جهانی یکی از مهم‌­ترین شاخصه‌­هایی است که مدیران بازاریابی از آن برای استراتژی­‌های خود استفاده می‌کنند. هر کدام از ما می‌توانیم در زمان خرید یک مدیر بازاریابی برای هدایت خرید درست و انتخاب محصول بهتر باشیم.

در ادامه، ۴ برند​​ از بهترین فروشگاه‌های آنلاین را جهت خرید لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد به شما معرفی می‌کنیم. این فروشگاه‌ها انواع پوشاک کودکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. می‌توانید همه ملزومات ضروری یک نوزاد را در آنها ببینید. چه به دنبال لباس‌های مقرون‌به‌صرفه برای خرید عمده باشید و چه بخواهید روی لباس‌های با کیفیت بالا تمرکز کنید.

  • کارترز

 کارترز برند مناسبی برای خرید لباس‌های ارزان‌­تر است. از بادی گرفته تا رامپرهای زیبایی که طراحی و تولید آنها چشم‌­نواز است. حتما از سیاره کوچک کارترز دیدن کنید. تمام محصولات این برند با استفاده از پارچه ارگانیک تهیه می­شوند. پس خریدارانی که به دنبال لباس‌های نوزادی ارزان، دوست‌دار محیط‌زیست و زیبا هستند برای خزید از کارترز درنگ نمی‌­کنند.

  • کیسی کیسی

 کیسی کیسی یکی از محبوب‌ترین برندهای وبسایت The Bump است. این برند از مرغوب‌ترین پنبه پیما برای تولید لباس‌های نوزادی نرم و بادوام خود استفاده می‌کند. همه افراد عاشق لباس خواب و کلاه‌های نوزادی این برند هستند. با اینکه این محصولات گران‌قیمت هستند، اما ارزش خرید داند. چون لباس‌های با کیفیت را می‌توان به خواهر و برادرهای جدید هم پوشاند. پس در خرید لباس­های بادوام اما کمی گران تردید نکنید!

  • بای‌بای بی‌بی

اگر دوست دارید از چند فروشگاه قیمت بگیرید، بای‌بای بی‌بی طیف وسیعی از لباس‌های نوزادی را دارد. این وب‌سایت، محصولات برندهای محبوب نوزادان، از جمله گربر، برتز بیز بی‌بی و نایکی را عرضه می‌کند. فرقی نمی‌کند دنبال لباس‌های کامل باشید یا تکه‌های جدا، بای‌بای بی‌بی همه چیز را در اختیار شما می‌گذارد.

  • بی‌سی‌سی استایل

 بی‌سی‌سی برند ایرانی تولید لباس نوزاد و کودک است. اگر به دنبال لباسی هستید که در عین سادگی، جذابیت، به حفظ الگوهای سلامت کودک در تولید توجه داشته و آن را تضمین می‌کند، به سایت این برند ایرانی سر بزنید. طراحی جذاب و محدود، کیفیت، دوام بالا و استفاده از پارچه­‌های ۱۰۰٪ پنبه‌­ای ادعای این برند در سال­‌های تولید بوده است.

گزینه‌های اقتصادی معروف در اروپا

  • اچ اند ام
  • اولد نیوی
  • چیلدرنز پِلیس
  • برند «کت اند جک» متعلق به «تارگت»
  • زارا
  • کارترز
  • آمازون

گزینه‌های با قیمت متوسط

  • بی‌بی گپ – برند مورد علاقه من است، اما شما را سورپرایز نمی‌کند.
  • کاتن آن
  • پرایمری
  • هانا اندرسون
  • بی‌سی‌سی

گزینه‌های گران‌قیمت

  • جینی اند جک – گران‌ترین مدل‌های ژیمبوری که بسیار باارزش هستند و فروش فوق‌العاده‌ای دارند.
  • تی کولکشن
  • بی‌بی بودِن

گزینه‌های دست دوم

  • کیدیزن
  • تردآپ
  • وانس اپان اچایلد
  • ای‌بی

بهترین لباس نوزاد برای آمدن به خانه و دو هفته اول

احتمالا مهم‌ترین روزهای تولد همان 2 هفته نخست است. پس حرف پایان را به آن اختصاص داده و به طور مختصر می‌گوییم اساسی‌ترین نیاز نوزاد شما در روزهای اول تولد چیست و در انتخاب لباس مناسب برای نوزاد تازه متولد به چه چیزی بیشتر توجه داشته باشید.

نوزاد شما پس از تولد به مدت 10 تا 20 روز بند ناف خود را به همراه دارد. این بند بسته به جایی که گیره شده است، می‌تواند کوتاه یا بلند باشد. اگر ریشه بند ناف بلند است، بهتر است از کیمونوهای نوزادی استفاده کنید که باعث ساییدگی یا تحریک آن نمی‌شوند. اینطور فکر کنید که ریشه بند ناف به این زودی‌ها نمی‌افتد.

علاوه بر تا زدن پوشک (به شکلی که باعث ساییدگی نشود)، چند تاپ کیمونو یا مدل‌های دیگر را امتحان کنید که دور نوزاد پیچیده شده و در قسمت پهلو چسب دارند. چسب‌دار بودن لباس به این معنی است که دیگر مجبور نیستید چیزی را روی سر نوزاد بکشید، که می‌تواند کمی ترسناک باشد.

همچنین بهتر است که در دو هفته اول روی سر نوزاد کلاه بگذارید (خدا نکند با نوزاد بدون کلاه از خانه خارج شوید، همه مادران قدیمی شما را سرزنش خواهند کرد). بیشتر کلاه‌هایی که می‌خرید یا هدیه می‌گیرید، برای نوزاد بزرگ هستند. کلاه‌هایی که در بیمارستان روی سر نوزاد گذاشته می‌شوند، بهترین هستند. تا می‌توانید، کلاه بخرید.

آکادمی پزشکان اطفال آمریکا (AAP) توصیه می‌کند که کودک را با کلاه نخوابانید تا از گرم شدن بیش از حد او جلوگیری شود. همچنین، چند عدد دستکش بخرید و ناخن‌های تیز نوزاد را بپوشانید .دستکش‌ها به راحتی گم می‌شوند، پس حتما چند جفت بخرید.

برخی معتقدند که نوزادان باید برای آرام کردن خود (مکیدن دست، شست و غیره) به دست‌هایشان دسترسی داشته باشند، پس بهتر است به جای دستکش پوشاندن به آنها، ناخن‌های‌شان را کوتاه کنید!

برای مطالعه و دریافت راهنمای کامل‌تر در خصوص این موضوع می‌توانید مروری بر صفحه اختصاصی راهنمای نوزادی داشته باشید.


پی‌نوشت مطلب:

  • این مطلب با برداشتی از مقالاتی با عنوان Newborn Baby Clothes Every New Parent Should Own و Best Baby Clothes for Homecoming & The First Two Weeks (که پیشتر در نشریه اینترنتی thebump.com و lucieslist.com منتشر شده) توسط تیم تحریریه بی‌سی‌سی مگ تدوین و ترجمه شده است.
  • بی‌سی‌سی مگ ژورنالی برای مادران و کودکان است که مستقیما با رویکرد حمایت از مخاطبان و همراهان و همچنین اطلاع‌رسانی، با اتکا بر منابع معتبر و به پشتوانه سیاست‌های مراقبتی برند بی‌سی‌سی منتشر می‌گردد. لازم به ذکر است که هیچ یک از مطالب یا مقالات بی‌سی‌سی مگ جایگزین مشاوره یا نظر مستقیم پزشک متخصص نخواهد بود. بنابراین همواره مشورت با پزشک را اولویت خود قرار دهید.
اشتراک گذاری

من نسیم توسلی نویسنده و سردبیر بی‌سی‌سی مگ هستم. در تحریریه بی‌سی‌سی مگ پیوسته تلاش می‌کنیم تا با تهیه، تدوین و ترجمه مطالب و مقالات، از بهترین منابع (منابع قابل اعتماد تحت نظارت متخصصان حوزه‌های پزشکی، مخصوصا حوزه نوزاد و کودکان) مطالبی مفید در اختیار مخاطبانمان قرار دهیم. بر این باوریم که مطالب و تولیدات ما باید از استاندارهای لازم برخوردار باشد. هر یک از مقالات با ارجاعات و درج منابع اصلی به رشته تحریر در آمده‌اند تا گره‌گشای مخاطبان و عزیزانمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *